tisdag 16 maj 2017

Happy Street - webpremiär 16 september

Bildtext: Fr v Marianne Mörck, Thérèse Ahlbeck och Kryddan Peterson. Foto: Peo Olsson. Bildtext: Fr v Marianne Mörck, Thérèse Ahlbeck och Kryddan Peterson. Foto: Peo Olsson.

Nu är det klart, webserien "Happy Street" får premiär den 16 september på följande adress: www.happystreetwebseries.com. Produktionsbolaget Tiny Lumberjack Film står bakom serien, en deckare i 6 avsnitt som handlar om en vetenskapsman som försvinner och kriminalarna Hansson och Persson som kopplas in på fallet. I rollerna som Hansson och Persson ses Marianne Mörck och Kryddan Peterson. I övriga roller ser vi bl a Johannes Wanselow, Ahnna Rasch, Ingvar Andersson och Jonas Sykfont. För regin står Thérèse Ahlbeck, som även skrivit manus tillsammans med producenten Marcus A Olsson. Webserien är en Tiny Lumberjack Film-produktion med stöd från Film i Skåne, Lunds Kommun, Maxlab IV, ESS, Medicon Village och Science Village. ” - Vi är otroligt glada och exalterade över att få skapa en sån här fantastisk historia, där humor och spänning möts i en mix mellan de sköna konsterna och ren och skär framtidsteknik”, säger Thérèse Ahlbeck. Produktionsbolaget Tiny Lumberjack Film bildades 2013 och står bland annat bakom den internationellt prisbelönade kortfilmen ”Lost in Stångby”. Bolaget har sitt kontor i centrala Lund.

För frågor till regissör eller skådespelare vänligen kontakta producent Marcus A Olsson via mobil: 0709-184074, mail: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Telefon : 0411 55 87 50
Fax : 0411 55 97 40

Malmökontoret besöksadress
Friisgatan 19 B (OBS! Inte postadress)