måndag 25 april 2016

Årets vinnare Pixel Skånes Filmfestival 2016

Så var Pixel Skånes Filmfestival avklarad och vinnarrna är…. Vinnare i Pixel Klass 2 - "Fucking död" av Nils Arneberg. Vinnare i Pixel Klass 3 - "That´s what friends are for" av Brynhildur Thorarinsdottir. Vinnare i Pixel Klass 4 - "I skuggan av oron" av Anna Johansson.

Bästa Foto - Man utan riktning
Bästa Klipp - Under rymdskeppet
Bästa Musik - Man utan riktning
Bästa Skådespelare - Under Rymdskeppet och Selma Modéen Wiking
Bästa Ljud - Lavier
Juryns hedersomnämnande - Klas
Årets Pixel Talent Award gick till… filmen Under rymdskeppet och regissören Caroline Ingvarsson. Caroline fick även priset 2014. Juryns nominering lyder:
"- Med en nyfikenhet och lyhördhet utforskas komplicerade relationer. Regissören förvaltar och utvecklar de möjligheter som kommer i henoms väg. Vi är intresserade och fyllda av förväntan inför nästa större projekt, vilket inbjuder till stor igenkänning och säger något om vår tid, livets val och rädslan att prioritera fel.
KONTAKT:
Film i Skåne AB är ett regionalt resurs- och produktionscentrum för film vars uppdrag är att främja filmverksamhet i Skåne samt att öka tillväxten i Skåne genom filmproduktion. Film i Skåne AB ägs, tillsammans med systerbolagen Event in Skåne AB, Invest in Skåne AB och Tourism in Skåne AB av Business Region Skåne AB. Läs mer på filmiskane.se