fredag 27 maj 2016

Film i Skåne i CineRegios styrelse

CineRegio, den gemensamma organisationen för de europeiska filmfonderna, höll möten kring olika teman under Cannes filmfestival. Film i Skåne är engagerade i flera av huvudorganisationens undergrupper; KIDS-Regio, Green-Regio och Docu-Regio. Och inte nog med det, Film i Skåne valdes även in i styrelsen för CineRegio genom VD Ralf Ivarsson. Styrelsen fick ytterligare två nya ledamöter och en ny styrelseordförande, Gerlinde Seitner, VD för Vienna Film Fund. Dessutom valdes tre nya medlemmar in i organisationen som nu består av 44 europeiska filmfonder.

Bilden är från mars 2016 i Malmö under The Financing Forum for Kids Content - ett branschevenemang inom KIDS-Regio - då ett möte hölls mellan ordförandena i Region Skånes och Region Thüringens kulturnämnder på temat utökat samarbete kring barnfilm. Från vänster Mr. Greiner, Ms. Gabrielli, Mr. Ivarsson, Ms. Ward, Mr. Kruckels och Ms. Appelgren.