tisdag 6 september 2016

DOK.Elevator - regional workshop med internationellt fokus

I samband med Nordisk Panorama filmfestival genomförs en regional workshop, där producenter och regissörer får handledning i att ta fram en internationaliserings- och lanseringsstrategi för sina dokumentärfilmsprojekt. Lokalen är Ystad Studios för de inledande sessionerna, och därefter kommer deltagarna att följa lämpliga delar ur Nordisk Panoramas branschprogram.

Huvudsaklig handledare under DOK.Elevator är Peter Jäger, CEO för Autlook Filmsales, med många års erfarenhet av att distribuera dokumentärfilm och flitigt anlitad expert inom MEDIA-programmet. De skånska deltagarna är: Sofie Palage, Primodrome Produktion, Michael Shum, Blake Street Films, Saga Gärde, Dela kakan, Fredrik Myrtell, Way Creative Films, Kerstin Übelacker, WG Film, Magnus Paulsson, Solid Entertainment, Caroline Ingvarsson, POP Media, Ann Lundberg, Auto Images.
DOK.Elevator genomförs av DOK.Incubator i samarbete med Film i Skåne och Nordisk Panorama, och finansieras inom programmet Southern Sweden Creatives/Invest in Skåne.

Du kan läsa mer om de skånska deltagarna via följande länk: http://dokincubator.net/projects2016/#swedish
Samtidigt som den regionala workshopen genomför DOK.Incubator en internationell workshop under Nordisk Panorama, dock utan svenskt deltagande. För information om DOK.Incubator se följande länk: http://dokincubator.net/dok-incubator/

ssc_logopayoff-english