onsdag 22 augusti 2018

Utvecklare Film och rörlig bild till Region Skånes kulturförvaltning

Kulturförvaltningen Region Skåne söker en utvecklare av området Film och rörlig bild. Ur annonstexten: "...Området rörlig bild; film, digitala spel och transmedia i Skåne är dynamiskt, politiskt prioriterat och i flera avseende ledande i landet. Skåne har flera betydande festivaler och verksamheter som har långsiktigt verksamhetsstöd från kulturnämnden samt ett stort antal filmarbetare, spelutvecklare och kreatörer. Region Skåne har en politiskt antagen samt ambitiös strategi och handlingsplan för rörlig bild: film, digitala spel och transmedia som löper fram till år 2020.

Inom ramen för handlingsplanens implementering samarbetar kulturförvaltningen nära bolaget Film i Skåne och andra delar av Region Skåne. Tjänsten som utvecklare är i huvudsak inriktad på strategiska utvecklingsinsatser inom rörlig bild; film, digitala spel och transmedia vilket sker genom bidragsgivning, kunskapsuppbyggande insatser och samverkan. I rollen som utvecklare på kulturförvaltningen verkar du ”horisontellt” för områdets utveckling med fokus på politik-, bransch- och konstformsöverskridande insatser. För närvarande pågår utvecklingsarbete för att med olika initiativ stärka samverkan mellan film- och spelbranschen. Arbetet mot en ny kulturplan är också aktuellt för hela förvaltningen..."

Här kommer en länk till annonsen: https://recruit.visma.com/Public/Assignment.aspx?guidAssignment=5022a438-7063-45b8-8594-fcdce085b355
Sista ansökningsdag:  9 september 2018.